Sunday, April 22, 2007

Kucingku Ilang!dan Kasihku Mekar..

Satu ari time tgh pc fair..tetibe, joe cakap kat aku..kucen dh ilang..
aku rase panas je..
aku cakap kat dea..kau cari balik sampai dapat..
sbenarnye bukanlah joe yg ilangkan..tapi awek dea tu hah..
pergh...takde menyirap pulak aku kan..
pastuh..
balik dari pc fair..

selalunye kepulangan aku dari tempat keje..
meti disambut oleh kucen aku yg comel tuh..
mengiau ngiau nak makan..
pada hari kejadian..

satu bunyik pon aku tak dgr..
mase tuh aku dah rase semacam dah..
terase cam begetar dalam dada aku..
hati aku dah luruh..

masuk umah aku nampak awek joe.
aku balik..
sikitpon tapandang aku..
takde rase nak cakap sorry or anything..
lagik aku panas..
aku masuk bilik, aku terus hempas pint..
dea nak ngadu kat joe ngadu laa..
aku dah panas..
sedar2 aku dah nangis cam susah nak berenti..
ini kali kedua aku keilangan kucen..
wlaupon kucen tuh takde 'jename' (cam parsi,siam or watever)
aku ttp sayang kucen ..

zaidi pujuk aku tayah ckpla..
pon taleh hentikan aku nye nangis..
berjiwe sensitip jugak aku neh kan...
later aku dah ok aku pi makan..
pastuh zaidi kate nak turun skejap ..
tapi lame pulak dea pegi..
aku dah macam nak panas lagik kan..
aku kan tgh berkabung..
leh pulak kuar..

suddenly.
dea balik dan membawak dua ekor kucen jantan warna oren..
rupenye dea pi cari kucen untuk buat aku hepi..
sekali dua pulak tuh..
aku cam nak nages lagik kan..
dah la pi cari kucen tgh2 malam bute..
pastuh daki tangge sampai tengkat 10..
wah..untungnye aku dapat org yg sayang aku camni kan..

dan kucen aku yg due ekor neh..
aku bagi name
dahlan ngan suleiman..
hehee

4 comments:

JuNe said...

hohoho..nih betul kucing ke org?

CONNA said...

wah2 zaidi sungguh baek.. bleh bkenalan ngan dia x?
hahahahahhaha......
emm why dahlan and suleiman? haahha..
best tul name..
cess awek joe tue sungguh xbersopan..
why x tarik rambut dia?
heheheh

zeezam said...

org bodo mmg mcm tu.
dah buat salah mintak maaf la.
kemaaaaak betul!

::i'm a dreamer:: said...

sweeetnya bf ko tu..

gile ar.. aku pon cam dah jatuh chenta ngan bf ko

yay