Saturday, October 4, 2008

kahwen itu?




sebelum kahwen kene tunang kan? haa...hari ni aku dapat tau yang aku agak kreatif la dalam bidang ini..aku telah menyediakan bekas cincin untuk pertunangan abg sedare aku..yes..ia memang cantik..untuk kerja seorang yang amatur macam aku nih kire ok la kan...di sini aku uploadkan gambarnye ye..cantik kah? aku anggap satu triumph la untuk aku kan..selalunye benda paling kreatif yang aku buat ialah menjahanamkan barang..hoho..at least aku ade soft side ..hehe..tadi aku tak la pulak menyertai rombongan meminang tersebut sebab aku kene menjaga tok aku..dea sakit kan..tapi aku tgk cincin dea..abg sedare aku kate tu tempah..sebab jari awek dea besau..ok..takpelagi..tapi yang buat aku nganga tuh pasal benda tuh emas putih..emas putih mahal seot..then kalu jual balik ppon bukan ade value..hm..satu 'urusniaga' yang merugikan. salah ke aku menggunakan perkataan urusniaga? kahwen itu satu urusniaga? bukan ? entah aku pon tatau. tapi bile korang punyer hantaran dah mencecah sepuluh ribu dan ke atas..akan ku katakan yang ianya satu 'urusniaga' jual beli anak. walaupon anak tu tadela cantek mane pon..


kenape la agaknye aku tulis cenggini? ntah..hari nih aku dapat tau abg sedare aku nyer hantaran 10, 100 dan mas kawen dea 1000. wah. betol canggeh. aku macam nak hantuk kepale org yang letakkan harga tuh. gile ke? org tgh gawat neh. aku paham la dea nak yg terbaik utk daughter dea..tapi dea kenela pkir same kehidupan anak dea lepas kawen. mau tak pokai abg sedare aku kahwen ngan anak dea? pas kawen anak dea kene dok ngan laki dea kan? pakai det lagik kan?memang la laki kene tanggung semua..tapi sebagai awek, tunang, or even bini, bersedia ke dea nak susah senang same2..kang kalau pas kawen abg sedare aku sesak..tolong la samer. jgn pulak kate abg sedare aku menyusahkan la hapela..aku tau abg sedare aku pon gaji besau ..tapi dea la yang sare mak dea yg cume amik upah jahit baju..dan bapak dea yang amik upah gunting rambut..ape pompuan tu tade otak ke nak pikir tu semua? tah la..aku bukannye ape pon..cume kesian kat mak ndak aku. aku rase mau nak pitam kalau aku jadi dea..org neh jual anak ke hape? ader gak mak aku kate..maybe sebab dea ade degree..beb..member aku ader phd..8888 je hantaran dea..sebab dea takmau menyusahkan laki dea walaupon member aku nie mmg org berada. tah la..aku memang tak puas ati la.. sebab bagi aku nyusahkan pihak laki. ader mbr pompuan aku kawen mtk laki dea seploh ribu pon aku memang kecam abis2..kalau nak jadi bini org pon jgn la susah kan somi. kalau kau sebagai gf dea mase tuh tak ke kesian tgk kt bf kau yg pening kepale mane nak cari duit? ngan korang tu yg asek desak suruh buat cepat2. ish. pikirla same org tuh. bagus tak aku menyebelahi lelaki? aku bukan ape tapi sebab aku pon kdg2 terlupa yg bf aku pon dah cube buat terbaik tapi aku asek nak ngamok je..dan bagi aku majoriti pepuan same je ngan aku. asek nak peram. hahaha.

tapi..aku hope laa abg sedare aku bahagia walau berpuluh mane pon duet yg dea kluar. aku harap tunang dea tu takkan menyusahkan dan bagila abg sedare aku yg kecik tu makan banyak2 cam dirinya sendiri. tak la mak dea rase rugi menantukan kau..:P jgn marah. aku cakap nipon aku tatau esok aku cemane..tapi mase bapak aku sen=mbang isu 11,100 nih dea macam tak setuju gak ..hahaha...




2 comments:

zeezam said...

kahwen?
perhh.
phobia siaaa!!

Vee said...

huhuhu...
nanti buat tempat letak cincin untuk vee pulak ye...
=)