Friday, March 7, 2008

"SAJAK BUAT SAHABAT"

aku sebenarnye tegerak ati untuk mengarang tentang diri aku sendiri neh bukan ape..aku tgk blog ayun..cantik je ayat2 cekgu yang dea susun..aku nak wat gitu aku tapandai..aku tgk akim nye blog..penuh dengan kerja seni dea..aku takpandai jugak..aku tgk blog zizam..klaka abesh..slalu critekan perihal kehidupan seharian dea..aku? aku dulu ske mengarang..kalau bab tulis karangan kat skolah aku la no satu..cikgu cikgi seap menangis baca hasil tulisan aku..kenapa? dulu aku ske berimajinasi..aku slalu wat novel bagi kawan2 bace..derang kate best..memangla best sebab aku mengisahkan kisah benar yang berlaku dalam kehidupan mereka dari keluarga hingga ke alam percintaan, tanpa menggunakan nama sebenar..tapi kalau kite tgk cite kisah benar, dea slalu cakap tidak ade kena mengena dgn yang hidup atau mati..tapi citer yang aku buat berlandaskan realiti dan originaliti..jadi memang ade kene mengena..hehe..

sekarang aku lebih berminat menjadi seorang yang realistik karena sekirenya aku asek berimajinasi tanpa menjadikannye realiti..aku akan kechiwa gile..aku dah tatau ape aku meraban neh sebenarnye..hehehehehee...hari neh aku nak compose sebuah sajak kekechiwaan aku terhadap seorang sahabat..tapi kekadang aku rase cam dea tak patot dijadikan sahabat mahupon dipanggil sahabat..
tadi aku dah bagitau kan aku tapandai mengarang..tapi untuk mengekspresikan diri aku sendiri aku sanggup mencube ye...

HERE GOES.

Sahabat,
Gugusan awan yang berkepulan di kepala kau,
telah aku hilangkan satu ketika dulu.
Bukan hanya aku yang tunggang langgang
memastikan kau agar tidak tersungkur jatuh menyembah bumi..
Malah masih ada lagi dewa dewi yang turut membantuku demi karena kamu.
Pabila kau dikhianati cinta,
Berbagai dewa datang melindungimu,
Berbagai dewi menangis di dalam hati bersamamu.

Jadi Sahabat,
mengapa kau pantas menghukum setelah kau kecapi kebahagiaan.
mengapa kau cepat mengalih arah tatkala cinta mula menggamit dirimu.
Sehinggakan aku menjadi mangsa mulutmu yang jahat?
Apakah kau syaitan yangterkurung dalam diri seorang dewi?
Atau benar kau adalah hanjeng yang hanya tahu menyalak demi mendapatkan perhatian?

Sahabat,
kau begitu bangga mengagungkan cinta kau.
tapi sebaliknya sesedap p*** mak kau je kau mengata tentang cinta aku.
kau begitu mengharapkan cinta khianat kau,
sehingga dewa yang melindungi kau pon habis kau sumpah.

Sahabat,
Kau muke je harap cantik,
tapi sebenarnye kau tak ubah seperti lalang,
menghayun dirimu kemana saja angin membawa.
Kau bagaikan hanjeng yang cantik bulunya,
tapi tetap menyerang manusia yang melintas di hadapan.
Bibirmu manis berkata-kata itu dan ini,
tapi hakikatnya bagaikan ada najis di pinggiran bibirmu.

Sahabat,
Aku kini tawar ati sudah.
Walaupon niat aku ingin memaafkan,
tapi kelancaran dan kelantangan mulut bajinganmu mendahului niat dan akalku.
Kewarasan ku sudah tidak ada untuk dirimu.
Gilakah aku kerana tidak memaafkan mu?

Tidak Sahabat,
Aku cuma mahu menghukummu di dunia.
Biar kau tahu betapa kau telah menyakiti banyak pihak.
Sahabat,
aku tidak membenci mu karena pembencian dimurkai Allah.
Aku cuma bencikan syaitan yang telah menguasaimu
dan menjadikan kau insan paling terhina pernah aku dampingi.

Sahabat,
Jangan lah kau carik aku lagi seandainya kau dikhianati chenta.
karena aku pasti akan menendangmu jatuh,
bukan sekadar menyembah bumi,
malah akan ku pijak kau ke dalam tanah hingga tidak bernyawa!


p/s:tolong jangan tanye sape sahabat tersebut ye..

END.
Muakss

6 comments:

zeezam said...

sahabat yg dikhianati cinta?
ehem ehem..

btw, celah mana lak blog aku kelaka?
blog aku emo la.
emoooo!!!
hahahaha.

Nirrajim said...

sahabat,
setelah p***mu puas disumbatkan k**** jantan barumu,
segala tangisan kekecewaan yang kau kongsi bersama dewa-dewi perjuangan, hilang..

Hilang di kala kau "cum",
kimak la kau sahabat!

kimak! kerana menggunakan keprihatina dewa-dewi perjuangan yang menjaga mu di kala kejatuhan mu.

Sahabat,
hanya satu ucapanku,
" kau lahanat! "


sekian.

-Larra-

Smartphone said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Smartphone, I hope you enjoy. The address is http://smartphone-brasil.blogspot.com. A hug.

CONNA said...

giler ahh..
karya paling agong penah aku baca..
hehehehhe.. jujur sungguh..

ms.kinky said...

annn. ape cite skrg? aku still gune numb lamer lagi. ko?

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!